Arkusze kalkulacyjne i edytory tekstów w pracy biurowej
Ilość godzin: 105
Cel szkolenia: zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie zasad organizacji pracy biurowej ze szczególnym uwzględnieniem obsługi komputera
Prowadzący szkolenie: Marcin Michnowicz
Ramowy program:
- Charakterystyka zawodu pracownika biurowego oraz organizacja pracy biurowej
- Obsługa interesantów
- Redagowanie pism
- Korespondencja biurowa
- Instrukcja kancelaryjna. Systemy kancelaryjne
- Organizacja obiegu korespondencji
- Przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji biurowej
- Organizowanie spotkań służbowych
- Tworzenie dokumentów tekstowych
- Arkusze kalkulacyjne
Efekty kształcenia
- zna zasady organizacji pracy biura lub sekretariatu
- zna zasady obsługi klienta zgodnie z obowiązującymi standardami
- zna zasady prowadzenia rozmów telefonicznych
- zna klasyfikację pism, zasady układu graficznego pism i redagowania oraz formowania pism
- sporządza różnego rodzaju pisma urzędowe z zastosowaniem techniki komputerowej
- korzysta z podstawowych funkcji edytorów tekstu
- posiada znajomość obsługi i poruszania się w arkuszu kalkulacyjnym oraz formatowania komórek
Efektywna praca zdalna z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi
Ilość godzin: 105
Cel szkolenia: zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie pracy na stanowisku konsultanta telefonicznego, ze znajomością zasad sporządzania prowadzenia biura, sporządzania, korespondencji biurowej, handlowej itp.,
Prowadzący szkolenie: Marcin Michnowicz
Ramowy program szkolenia
- Podstawy pracy konsultanta telefonicznego
- Rozmowa telefoniczna
- Redagowanie pism
- Korespondencja biurowa
- Organizacja spotkań służbowych
- Aplikacje do pracy zdalnej
- Edytory tekstów
- Arkusze kalkulacyjne
Efekty kształcenia
- zna zasady techniki biurowej: podział, rodzaje i zasady redagowania pism
- zna główne zadania konsultanta telefonicznego
- prowadzi rozmowę telefoniczną zgodnie z przyjętymi standardami
- zna i stosuje zasady prowadzenia rozmów telefonicznych
- stosuje podstawowe zasady redagowania pism, sporządza dokumentację biurową, handlową itp.
- korzysta z podstawowych funkcjonalności Excela
- korzysta z podstawowych funkcji edytorów tekstu
- obsługuje aplikacje do pracy zdalnej (zoom, teams, clickmeeting)
MS Excel – poziom podstawowy
Ilość godzin: 16
Cel szkolenia: zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie obsługi programu Excel na poziomie podstawowym
Prowadzący szkolenie: Marcin Michnowicz
Ramowy program:
- Wprowadzenie do podstaw pracy z programem MS Excel – m.in. podstawowe definicje, techniki poruszania się po arkuszu w MS Excel, personalizacja interfejsu użytkownika, wprowadzanie danych do komórek oraz ich edycja
- Formatowanie i wstawianie obiektów
- Tworzenie wykresów
- Korzystanie z formuł i funkcji w programie MS Excel – m.in./ podstawowe operacje matematyczne i analityczne m.in. z funkcjami MIN, MAX, SUMA, ŚREDNIA, ILOCZYN, JEŻELI, LICZ.JEŻELI oraz praca z procentami, funkcje DATA.RÓŻNICA, DZIŚ, TERAZ, Praca z tekstem – funkcje PODZIEL.TEKST, POLĄCZ.TEKSTY, LITERY.MAŁE, LITERY.WIELKIE, Z.WIELKIEJ.LITERY
- Praca z tabelami (bazami danych) w programie MS Excel
Efekty kształcenia
- zna podstawy pracy z tabelami przestawnymi
- poprawnie wprowadzanie danych i ich edycja
- korzysta z funkcji i formuł ułatwiających wyodrębnianie danych
- tworzy wykresy do prezentacji danych
- przygotowuje arkusz Excela do druku
MS Excel – poziom średnio zaawansowany
Ilość godzin: 16
Cel szkolenia: zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie obsługi programu Excel na poziomie średnio zaawansowanym
Prowadzący szkolenie: Marcin Michnowicz
Ramowy program:
- Formatowanie w programie MS Excel
- Poprawność danych w arkuszach
- Korzystanie z formuł i funkcji w programie MS Excel – m.in. funkcja daty i czasu (TERAZ, DZIEŃ.TYG, MIESIĄC) matematycznych (ZAOKR, SUMA.JEŻELI), logicznych (LUB, ORAZ), wyszukiwania i adresu (X.WYSZUKAJ, WYSZUKAJ.PIONOWO), tekstowych (FRAGMENT.TEKSTU, USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY) oraz statystycznych (WYST.NAJCZĘŚĆIEJ, LICZ.WARUNKI, MIN.K, MAX.K), funkcji SUMY.CZĘŚCIOWE
- Praca z bazami danych
- Tabele przestawne
- Wykresy – m.in. zarządzanie seriami danych w wykresach, tworzenie i modyfikacja wykresów 3D, konfiguracja wykresów z dwiema osiami wartości.
Efekty kształcenia:
- sprawdza poprawności danych w arkuszu
- zabezpiecza dane w arkuszach i skoroszytach
- wyróżnia komórki zawierające ważne dane
- stosuje złożone formuły
- potrafi dodawać komentarze i notatki do komórek
- tworzy podsumowania danych i wykresów w tabelach przestawnych
- organizuje i sortuje informacje w bazach danych
- tworzy konspekty
LibreOffice Writer – poziom podstawowy
Ilość godzin: 16
Cel szkolenia: zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie obsługi programu LibreOffice Writer na poziomie podstawowym
Prowadzący szkolenie: Marcin Michnowicz
Ramowy program:
- Zapoznanie z programem
- Wprowadzanie i edycja tekstu
- Formatowanie tekstu
- Formatowanie dokumentu
- Wstawianie obiektów
- Tworzenie tabel
- Drukowanie dokumentów programu
Efekty kształcenia:
- wprowadza tekst do dokumentu
- sprawdza poprawność pisowni i gramatyki
- edycja tekstu i formatowanie
- wstawianie obiektów do dokumentu
- dostosowywanie ustawień drukowania dokumentu
LibreOffice Writer – poziom średnio zaawansowany
Ilość godzin: 16
Cel szkolenia: zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie obsługi programu LibreOffice Writer na poziomie średnio zaawansowanym
Prowadzący szkolenie: Marcin Michnowicz
Ramowy program:
- Powtórzenie podstaw obsługi programu
- Edycja i formatowanie tekstu dokumentu
- Tabele– m.in. metody sortowania danych w tabeli, podstawowe obliczenia matematyczne w tabelach, formaty liczbowe.
- Wstawianie grafiki
- Korespondencja seryjna
- Zarządzanie plikami
- Drukowanie dokumentu programu
Efekty kształcenia:
- zna zasady zarządzania i ochroną plików
- formatuje dokumentu
- wstawia równania matematyczne do dokumentu
- wstawia i modyfikuje grafiki Fontwork
- tworzy korespondencję seryjną
- drukuje wybrane części dokumentu, stron dokumentu w określonej kolejności
MS Word - poziom podstawowy
Ilość godzin: 16
Cel szkolenia: zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie obsługi programu MS Word na poziomie podstawowym
Prowadzący szkolenie: Marcin Michnowicz
Ramowy program:
- Zapoznanie z programem MS Word
- Obsługa plików
- Edytowanie tekstu
- Formatowanie tekstu
- Formatowanie dokumentu
- Tworzenie korespondencji seryjnej – podstawowe informacje
- Wstawianie obiektów
- Tworzenie tabel w programie
Efekty kształcenia:
- poprawnie wprowadza tekst do dokumentu
- wykorzystuje szablony do szybkiego tworzenia dokumentów
- edytuje i poprawnie formatuje tekst
- wstawia obrazy oraz diagramy do dokumentu
- tworzy i zarządza tabelami
- tworzy wizytówki i etykiety oraz adresuje koperty
- drukuje wybrane zakresy dokumentu
MS Word – poziom średnio zaawansowany
Ilość godzin: 16
Cel szkolenia: zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie obsługi programu MS Word na poziomie średnio zaawansowanym
Prowadzący szkolenie: Marcin Michnowicz
Ramowy program:
- Właściwości dokumentu
- Edycja i formatowanie tekstu
- Praca z tabelami i wykresami
- Korespondencja seryjna
- Drukowanie dokumentów
- Zarządzanie plikami
Efekty kształcenia:
- zarządzana plikami i stosuje ich ochronę
- formatuje dokument
- wstawia równania matematyczne do dokumentu
- tworzy przypisy
- zarządza korespondencją seryjną
- sortuje dane w tabelach
- wykonuje podstawowe obliczenia matematyczne w tabelach
- tworzy podstawowe wykresy
- drukuje wybrane zakresu i strony w określonej kolejności
Specjalista ds. e- commerce
Ilość godzin: 105
Cel szkolenia: zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania i wdrażania sklepu internetowego, stosowania marketingu internetowego
Prowadzący szkolenie: Marcin Michnowicz
Ramowy program:
- E-handel – podstawowe pojęcia, zasady funkcjonowania – m.in. definicja, typologia i istota handlu elektronicznego, korzyści i defekty e-commerce, efekt ROPO
- Prowadzenie i obsługa sklepu internetowego – m.in. Projektowanie wyglądu sklepu/ stron internetowych w systemie CMS, administracja sklepu internetowego- zarządzanie sklepem, użytkownikami, asortymentem, obsługa zamówień
- Podstawy marketingu internetowego i obsługa klienta – m.in. marketing internetowy: social marketing, e-mailing, content marketing, marketing szeptany, wirusowy , remarketing, marketing afiliacyjny, landing page, SEO, SEM, AdWords, video marketing, itp., budowanie marki i lojalności w internecie: inbound marketing i e-branding, sprzedaż i obsługa klienta w sklepie internetowym)
- Promocja sklepu internetowego – rozwiązania praktyczne – m.in. SEM i SEO, blogi i content marketing, marketing społecznościowy, działania marketingowe)
Efekty kształcenia:
- zna podstawowe definicje z zakresu e-commerce
- zna podstawowe pojęcia, zasady funkcjonowania, w tym: definicje, typologia i istota marketingu internetowego, korzyści i defekty
- wskazuje różnice między marketingiem internetowym a tradycyjnym
- zna rozwiązania praktyczne dotyczące promocji sklepu internetowego w tym SEO, SEM
- posiada umiejętność tworzenia grafiki na potrzeby projektowania stron internetowych, edycji i obróbki zdjęć, projektowania i zamieszczania reklam
- posiada umiejętność administracji sklepu internetowego, zarządzania sklepem, użytkownikami, asortymentem