REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG SZKOLENIOWYCH NTF.pl Sp. z o.o.
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy regulamin świadczenia usług szkoleniowych (zwany dalej Regulaminem) określa warunki i zasady świadczenia usług oraz tryb postępowań reklamacyjnych.
- Organizator usług oświadcza, że posiada odpowiednie uprawnienia, potencjał zawodowy i techniczny do prowadzania oferowanych usług.
- Klient zamawiając usługę oświadcza, że zapoznał się z niniejszym Regulaminem i akceptuje jego zapisy w całości.
- Misją NTF.pl Sp. z o.o. jest aktywny udział w rozwoju kapitału ludzkiego: osób fizycznych przedsiębiorców, instytucji publicznych, organizacji pozarządowych i ich pracowników, promowanie idei kształcenia ustawicznego przez całe życie, umożliwianie zdobywania nowych kompetencji i kwalifikacji.
- Wizja – oferowanie usług szkoleniowych świadczonych w różnych formach m.in. stacjonarnie i on-line z wykorzystaniem najwyższej jakości metod, technik, form. Dbałość o rozwój zawodowy Klientów, możliwość zdobywania wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych zgodnie z zapotrzebowaniem rynku pracy i samych Klientów.
§ 2
DEFINICJE
- Usługa szkoleniowa (szkolenie) –cykl zajęć o charakterze otwartym lub zamkniętym, która może być prowadzona w formie stacjonarnej (kurs, warsztaty), e-learningu (w czasie rzeczywistym, w formie nagrania), webinarium, blended learningu.
- Szkolenie otwarte - szkolenie skierowane dla osób z różnych organizacji, które decydują się na ściśle określony program i warunki organizacyjne szkolenia, osoby które z własnej inicjatywy chcą podnieść swoje kompetencje/kwalifikacje.
- Szkolenie zamknięte - szkolenie skierowane dla osób z jednej organizacji z możliwością dostosowania programu, czasu trwania, metod szkoleniowych i sposobu organizacji do oczekiwań klienta, odpowiadające na potrzeby danej grupy (tzw. szkolenie „szyte ma miarę”), szkolenia realizowane na zlecenie urzędów w tym urzędów pracy, instytucji lub innych podmiotów.
- Uczestnik/-czka szkolenia– osoba biorąca udział w usłudze szkoleniowej.
- Klient – Zlecający szkolenie. Może być to urząd/instytucja/podmiot gospodarczy lub Uczestnik/-czka szkolenia jako osoba fizyczna.
- Organizator – firma NTF.pl Sp. z o.o. ul. Bolesława Prusa 8/12, 20-064 Lublin.
- Wykładowca/trener- osoba posiadająca odpowiednie kwalifikacje, adekwatne do nauczanych treści, prowadząca wykłady/zajęcia praktyczne.
- Formularz zgłoszeniowy – dokument, który Klient musi wypełnić w celu wyrażenia chęci udziału w szkoleniu/usłudze szkoleniowej.
- Strony – strony umowy Organizator i Klient.
- Platforma – platforma do prowadzenia zajęć on –line np. Zoom, Microsoft Teams.
§ 3
ZGŁOSZENIE I UCZESTNICTWO W SZKOLENIU
- Zgłoszenie uczestnictwa w szkoleniu odbywa się w formie pisemnej poprzez przesłanie formularza zgłoszeniowego (dostępny na stronie internetowej www.ntf.pl lub przesyłany drogą mailową przez pracowników NTF.pl Sp. o.o.), na adres szkolenia@ntf.pl.
- Przesłanie do Organizatora wypełnionego formularza zgłoszeniowego jest równoznaczne z akceptacją zapisów niniejszego Regulaminu w całości oraz z zawarciem umowy pomiędzy Organizatorom a Uczestnikiem/-czką (w przypadku zgłoszeń od osób fizycznych) lub firmą (w przypadku osób prawnych).
- O przyjęciu na usługę szkoleniową decyduje kolejność zgłoszeń. Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia, jeżeli lista uczestników na dany termin szkolenia będzie już zamknięta oraz w przypadku niezgłoszenia się minimalnej liczby osób. Zapis te nie dotyczą szkoleń dofinansowanych ze środków publicznych.
- Informacja o zamknięciu listy rekrutacyjnej, braku wolnych miejsc jest zamieszczana na stronie internetowej Organizatora www.ntf.pl. W przypadku większej ilości chętnych na szkolenie, osoby zostaną zamieszczone na liście rezerwowej i poinformowane o możliwości wzięcia udziału w szkoleniu niezwłocznie po zwolnieniu się miejsc, z zastrzeżeniem realizacji mniej niż 20 % zajęć na danym szkoleniu (dotyczy dołączenia osób do szkoleń, które są w trakcie trwania) lub o innym terminie.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania usługi lub zmiany jego terminu najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia, o czym niezwłocznie poinformuje osoby zapisane na szkolenie.
§ 4
WARUNKI ZAWIERANIA UMÓW I PŁATNOŚCI
- Organizatorowi za przeprowadzenie szkolenia przysługuje wynagrodzenie zgodnie z aktualnym cennikiem szkoleń znajdującym się w ofercie szkoleniowej lub podanym do wiadomości Uczestników szkolenia.
- W przypadku szkoleń otwartych na treść umowy składa się:
- akceptacja zapisów niniejszego Regulaminu
- cena zgodna z obowiązującym cennikiem lub ustalona indywidulanie w drodze ustaleń pomiędzy Klientem a Organizatorem
- nazwa, termin, miejsce szkolenia
- dodatkowe ustalenia pomiędzy Stronami, które wykraczają poza zapisy Regulaminu.
- W przypadku szkoleń zamkniętych treść umowy odpowiada zapisom zapytania ofertowego lub ustaleń ze Zlecającym szkolenie Klientem.
- Cena szkolenia jest wyrażona w PLN.
- Cena szkolenia obejmuje conajmniej: przeprowadzenie szkolenia, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, poczęstunek/przerwę kawową. Dodatkowe kategorie kosztów mogą być ujęte w umowie.
- Cena szkolenia nie obejmuje zakwaterowania, wyżywienia i kosztów dojazdu Uczestnika na szkolenie, chyba, że dodatkowo Umowa określa inaczej.
- Wynagrodzenie za szkolenie powinno być uregulowane w następujący sposób:
- osoby fizyczne, przed szkoleniem – płatność na wskazany numer konta lub płatnościami on-line (Przelewy24.pl),
- osoby prawne, przed szkoleniem – na wskazany numer konta lub na podstawie przesłanej faktury przelewowej. W przypadku firm mających podpisane umowy o współpracy, firma może dokonać zapłaty za szkolenie po zrealizowaniu zajęć na podstawie faktury przelewowej.
- Dane podane w formularzu zgłoszeniowym na szkolenie są jednocześnie danymi do faktury (jeśli dotyczy).
§ 5
ZASADY REZYGNACJI ZE SZKOLENIA I ZWROTU NALEŻNOŚCI
- Klient ma prawo do rezygnacji ze szkolenia. Skuteczne odwołanie następuje na skutek przesłania informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu drogą elektroniczną na adres szkolenia@ntf.pl. Informacja telefoniczna nie jest wystarczająca. Przyjęcie rezygnacji ze szkolenia jest potwierdzane przez Organizatora wiadomością e-mail przesłaną na adres podany w formularzu.
- W przypadku skutecznej rezygnacji ze szkolenia przez Klienta, zgodnie z zasadami określonymi w ust. 1 powyżej, obowiązują następujące zasady zwrotu wpłaconych przez Klienta należności za szkolenie:
- Klient otrzyma zwrot 100% wpłaconej należności za szkolenie, jeśli rezygnacja zostanie zgłoszona nie później niż do 7 dni roboczych poprzedzających datę rozpoczęcia szkolenia;
- Klientowi nie przysługuje zwrot wpłaconej należności za szkolenie, jeśli rezygnacja zostanie zgłoszona na mniej niż 5 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia.
- Zwrot wpłaconych należności za szkolenie zgodnie z pkt. 2a niniejszego paragrafu zostanie zrealizowany w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez Organizatora informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
- W przypadku gdy Uczestnik szkolenia nie stawi się na zajęcia w ustalonym dniu i miejscu oraz nie poinformuje o rezygnacji z udziału w szkoleniu zgodnie z zasadami ustalonymi w ust. 1 niniejszego paragrafu, Klientowi nie przysługuje zwrot wpłaconej należności za dane szkolenie.
§ 6
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW USŁUG SZKOLENIOWYCH
- Każdy Uczestnik/-czka szkolenia jest zobowiązany/-a do:
- obecności na szkoleniach w wymiarze minimum 80% czasu trwania danego szkolenia,
- przystąpienia do egzaminów po zakończeniu każdego ze szkoleń (jeżeli taka forma walidacji efektów kształcenia jest zgodna z przedstawioną przez Organizatora ofertą lub zawartą umową),
- potwierdzania obecności na szkoleniu poprzez złożenie podpisu na liście obecności (dotyczy szkoleń stacjonarnych),
- wypełniania ankiet monitorujących/ewaluacyjnych, oceniających świadczoną przez Organizatora usługę,
- punktualnego przychodzenia na szkolenie i egzaminy, jeżeli są one częścią świadczonej usługi,
- aktywnego uczestniczenia w zajęciach,
- informowania trenera lub Organizatora o planowanych nieobecnościach lub spóźnieniach na szkolenie,
- informowania trenera lub Organizatora o wszelkich sytuacjach problemowych, które wystąpiły przed lub w trakcie realizacji danej usługi szkoleniowej,
- informowania trenera lub Organizatora o zastrzeżeniach dotyczących jakości świadczonej usługi szkoleniowej, najlepiej w trakcie jej trwania w celu podjęcia przez Organizatora adekwatnych działań naprawczych - dane kontaktowe do Organizatora znajdują się na stronie internetowej w.
- Jeżeli Uczestnik/-czka szkolenia jest kierowany/-a na dane szkolenie przez określony Podmiot (np. przez Pracodawcę, Urząd Pracy itp.) powinien ustalać wcześniejsze wyjścia, nieobecności na szkoleniu wyłącznie z Podmiotem kierującym go dane szkolenie, a nie z trenerem czy też Organizatorem szkolenia. Ani trener, ani Organizator szkolenia nie są uprawnieni do podejmowania decyzji w ww. zakresie, nie ponoszą również odpowiedzialności za nieobecność uczestników na szkoleniu (np. w sytuacji wypadku uczestnika nie będącego na szkoleniu). Uczestnik/-czka jest zobowiązany jedynie do poinformowania trenera lub Organizatora o swojej planowanej nieobecności.
- Uiścić Organizatorowi kwotę za szkolenie zgodnie z Umową.
§ 7
PRAWA I OBOWIĄZKU ORGANIZATORA USŁUG SZKOLENIOWYCH
Obowiązki Organizatora:
- Przeprowadzenie szkolenia w zakresie określonym w formularzu zgłoszeniowym. zgodnie z zaakceptowaną ofertą szkolenia.
- Zapewnienie wykwalifikowanych trenerów do przeprowadzenia szkolenia.
- Przygotowanie programu szkolenia.
- Przygotowanie harmonogramu szkolenia.
- Zapewnienie pomieszczeń w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia szkolenia, chyba że Klient zadecyduje inaczej). Pomieszczenia muszą spełniać warunki bhp i p.poż., być wyposażone w odpowiednie pomoce dydaktyczne/sprzęt zgodnie z realizowanym programem.
- W przypadku szkoleń on-line, zapewnienie dostępu do odpowiednich platform do przeprowadzenia zajęć w formie zdalnej oraz zapewnienie (w miarę potrzeb) pomocy technicznej w zakresie używania platform edukacyjnych.
- Przekazania każdemu Uczestnikowi/czce materiałów szkoleniowych.
- Przeprowadzenie ewaluacji szkolenia pod kątem: osiągnięcia zakładanych celów i założeń, doboru materiału, organizacji procesu szkoleniowego, pracy trenera oraz przekazania własnych uwag, sugestii. Ocena o której mowa jest prowadzona w postaci anonimowej ankiety na zakończenie szkolenia.
- Wystawienie Uczestnikowi/czce (pod warunkiem faktycznego udziału w zajęciach) zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Organizator ma prawo do:
- Odmówienia udziału w szkoleniu Uczestnikowi/-czce, który/-a nie przestrzega zasad współżycia społecznego, w szczególności dopuszcza się naruszania nietykalności cielesnej innych osób, kradzieży, znajduje się w stanie nietrzeźwym, jest pod wpływem środków odurzających lub przejawia jawną agresję względem innych osób,
- Odwołania szkolenia zgodnie z zapisami § 3 pkt. 5
§ 8
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- Uczestnik/czka/Klient ma prawo do złożenia reklamacji na przeprowadzoną usługę szkoleniową. Reklamacja może dotyczyć organizacji szkolenia oraz osoby prowadzącej szkolenie.
- Termin złożenia reklamacji to nie później niż 10 dni roboczych od dnia zakończenia usługi.
- Po upływie terminu określonego w ust. 2 reklamacje nie będą rozpatrywane.
- Reklamacja zgłaszana jest formie pisemnej osobiście w biurze Organizatora pod adresem podanym w §2 pkt. 6. lub w wiadomości e-mailowej na adres szkolenia@ntf.pl,
- Zgłoszenie reklamacyjne powinna zawierać:
- Imię i nazwisko /nazwę oraz adres Uczestnika/czki/Klienta.
- Przedmiot reklamacji z dokładnym opisem jakiego szkolenia, terminu, miejsca realizacji dotyczy.
- Szczegółowe uzasadnienie roszczeń.
- Oczekiwania/żądania Uczestnika/czki/Klienta związane z reklamacją.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona niezwłocznie, jednak Organizator zastrzega termin nie dłuższy niż 14 dni roboczych od chwili wpłynięcia reklamacji.
- Zgłaszający reklamację zostanie poinformowany o wynikach jej rozpatrzenia w formie pisemnej na adres podany w formularzu zgłoszeniowym, umowie na świadczenie usług szkoleniowych.
- Uczestnik/czka/Klient zobowiązany jest pod podania aktualnych danych teleadresowych i bieżącej ich aktualizacji.
- Organizator usługi nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości dostarczenia odpowiedzi na reklamację w związku z błędnie podanymi danymi.
- Reklamacja może zostać uznana w całości lub w części lub Organizator może odmówić jej rozpatrzenia za każdym razem podając odpowiednie uzasadnienie swojej decyzji.
§ 9
PRAWA AUTORSKIE
- Wszelkie materiały szkoleniowe w tym skrypty, prezentacje multimedialne, które Uczestnik/ka szkolenia otrzymuje od Organizatora stanowią jego własność intelektualną.
- Klient nie ma prawa powielania tych materiałów i udostępniania osobom lub podmiotom.
- Otrzymane materiały mogą służyć tylko procesowi edukacji Klienta.
- Materiały szkoleniowe nie mogą być publikowane, rozpowszechniane, modyfikowane, powielane lub w jakikolwiek sposób dystrybowane.
§ 10
POLITYKA PRYWATNOŚCI W ZAKRESIE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
- Na mocy przepisów wynikających z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej RODO NTF.pl Sp z o.o. informuje, że:
- Administratorem danych osobowych jest NTF.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, kod pocztowy: 20-064, ul. Bolesława Prusa 8/12, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym, NIP: 9462713578, REGON 520913927;
- Dane udostępnione przez osobę, której dane dotyczą są przetwarzane na potrzeby przeprowadzenia procesu rekrutacji na szkolenie, realizacji szkolenia oraz wydania zaświadczenia ukończenia szkolenia;
- Przetwarzanie jest niezbędne do wykonywania czynności związanych z wydaniem zaświadczenia ukończenia /szkolenia oraz do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą (podstawą przetwarzania danych jest art. 6 pkt 1 lit.b) RODO);
- Dane udostępnione przez osobę, której dane dotyczą będą udostępniane wyłącznie na pisemny wniosek organom państwowym i instytucjom upoważnionym na mocy prawa w celu spełnienia przez administratora zadań wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego;
- Dane osobowe nie będą przekazywane osobom/instytucjom poza obszarem Unii Europejskiej;
- Dane udostępnione przez osobę, której dane dotyczą będą podlegały udostępnieniu osobom/instytucjom kontrolującym realizację szkolenia;
- Podanie danych osobowych wymaganych w Formularzu jest dobrowolne i jest warunkiem wydania zaświadczenia ukończenia szkolenia. Podane dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do wykonania umowy i rozliczenia szkolenia. Okres przetwarzania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez administratora. Po tym okresie dane będą przetwarzane jedynie w zakresie i przez czas wymagany przepisami prawa, w tym przepisami o rachunkowości.
- Osoba udostępniająca dane osobowe ma prawo wglądu do swoich danych, ich poprawiania oraz uzupełniania oraz do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania;
- Osoba udostępniająca dane osobowe ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zgodnie z art. 77 RODO gdy uzna, że przetwarzanie powierzonych danych osobowych narusza przepisy RODO.
- Uczestnik/czka ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
§ 11
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Organizatora i zostaje wprowadzony na czas nieokreślony.
- Organizator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian i modyfikacji Regulaminu. Wszelkie zmiany obowiązują od daty opublikowania go na stronie Organizatora.
- Umowy podpisane przed wprowadzeniem zmian do niniejszego Regulaminu będą realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu podpisania Umowy.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 1.02.2023 r.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Wszelkie spory wynikłe między Organizatorem a Klientem związane z wykonaniem postanowień niniejszego Regulaminu strony zobowiązują się rozstrzygnąć w drodze negocjacji. W przypadku braku porozumienia, spory rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Organizatora.